خیلی عالی است خداوند توفیق دهد
در مقالات جوملا سه شنبه, 08 دسامبر 2015 12:32
:o;):p:o:):D:o:(;):(:p:o:D:):):D:o:o:p:(:(;);):(:(:p:o:D:):D:D:o:o:p:p:(:(;););):(:(:p:o:D:D:D:D:D:)...
در مقالات جوملا سه شنبه, 16 دسامبر 2014 07:57
سلام دوست عزیز از عکسهای زیبایت خوشم آمد لطفا اگر از فل...
در مقالات جوملا پنج شنبه, 03 جولای 2014 18:18
محمدعلی{سخایی} posted a comment in تصاویر 1
بسیارعالی است خوشم امد
در مقالات جوملا پنج شنبه, 27 مارس 2014 19:50
فعالیت های خوبی داشته اید امید واریم در آینده کار ها و ف
در مقالات جوملا سه شنبه, 17 سبتامبر 2013 18:45
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین (ع). کربلا آرزوی ماست خدایا برسان.
به حول و قوه پرودگار و توجه خاص جضرت ولی عصر (عجج) مسجد جامعع، حوزه علمیه و مرکز فرهنگی تحقیقاتی سرور کائنات (ص) واقع در غرب کابل جاده شهید مزاری-سرگ بیست متره -شهرک عرفانی به بار نشسته و به تاریخ 1396/9/15 مراسم افتتاحیه آن برگزار گردیده و هم اکنون تعداد 200 نفر متعلم و 10 نفر استاد در آن مشغول تعلیم و تعلم است.
مسجد و مدرسه محمدیه واقع در- غزنی - شهرگ قلعه امیری
زندگی همه عزیزان و دوستان همیشه شاد و بهاری باد.

شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه الزهرا سلام الله علیها تسلیت باد از میان معصومین(ع) آن که زندگی پر برکتش برای همه بخصوص زنان مسلمان همچون خورشیدی نورافشانی می کند، وجود نازنین حضرت فاطمه زهرا(س) است

بر اساس منابع تاریخی، ایام فاطمیه به حسب روایات بیش از ده تا پانزده قول بوده ولی آنچه شهرت دارد، دو قول اصلی است:         





۱- روایت «۷۵» روز که دهه اول گرفته می شود، مصادف با ۱۳ تا ۱۵ جمادی الاولی است.
۲- روایت دوم «۹۵» روز که دهه دوم گرفته می شود، مصادف با ۱ تا ۳ جمادی الآخر است که بیشتر مورد تاکید است.



محققان تاریخ اسلام معتقدند آنچه بیشتر مورد توجه و سندیت تاریخی است روایت دوم یعنی ۹۵ روز است. البته مراجع تقلید و اهل معرفت به مومنان توصیه می کنند که هر دو قول را به برپایی عزاداری همت گمارند.


در هر صورت روایت اول شهادت حضرت زهرا(س) برابر ۱۳ جمادی الاول که است و روایت دوم برابر سوم جمادی الثانی خواهد بود. این دو روایت در تقویم رسمی ثبت شده است. البته عموما پس از انقلاب اسلامی مرسوم شده است که این ایام را در دو دهه مجزا برگزار می کنند که برگزاری دهه اول بیشتر در میان بخشی از مذهبی ها و هیاتی ها مرسوم است و دهه دوم در جامعه ما عمومیت بیشتری دارد.

 

خلاصه ای از سجایای اخلاقی ورفتاری حضرت فاطمه زهرا (س)

 

زندگی اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) راهنمای بسیار روشنی است برای کسانی که بخواهند به بهترین حیات دنیوی و اخروی دست یابند.

در زیارت مقدسه جامعه کبیره که از امام هادی(ع) نقل شده است می خوانیم:اَلسَّلامُ عَلى مَحاَّلِّ مَعْرِفَةِ اللَّهِ (سلام بر جایگاههاى شناسایى خدا)؛ آنچه از این فراز بر می آید این است که بهترین راه و جایگاه برای شناخت خدا و راه رسیدن به خدا بررسی زندگی ائمه و معصومین (ع) است.

همین طور در فرازی دیگر از این زیارت آمده است:مَنْ اَتیکُمْ نَجى وَمَنْ لَمْ یَاْتِکُمْ هَلَک (هرکس به نزد شما آمد نجات یافت و هر کس نیامد هلاک شد.)

و ثمره وصال انسان به آن بزرگواران را طیباً لِخَلْقِنا وَطَهارَةً لاِنْفُسِنا وَتَزْکِیَةً لَنا وَکَفّارَةً لِذُنُوبِنا (موجب پاکى اخلاق ما و پاک شدن خود ما و تزکیه ما و کفاره گناهان ما) بیان می کند.

در زیارت عاشورا می خوانیم:اللهُمَّ اجْعَلْ مَحْیایَ مَحْیا مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، وَمَماتی مَماتَ مُحَمَّد وَآل مُحَمَّد. که همان اشاره به خواست خداوند و دعای شیعه برای قرار گرفتن در مسیر سبک زندگی اهل بیت(ع) است.

از میان معصومین(ع) آن که زندگی پر برکتش برای همه بخصوص زنان مسلمان همچون خورشیدی نورافشانی می کند، وجود نازنین حضرت فاطمه زهرا(س) است

 حضرت زهرا(س) مبارکه است

مبارکه از نام های حضرت زهرا(س) به معنی وجود پر برکت است. مبارکه یعنی صاحب برکت در علم و فضل و کمالات و معجزات و اولاد گرامی.

راغب در مفردات گوید: جایی که خیرالهی به صورتی که در خور نگهداری و شمارش و اندازه‌گیری نباشد و هر کسی به آن بنگرد فزونی محسوسی در آن ببیند، گویند در آن برکت است و آن چیز مبارک است.

مبارکه یعنی عامل برکت و خیر کثیر، یعنی عامل اثر فراوان. یعنی وقتی چیزی ظاهر کم، ‌اما آثار فراوان داشته باشد،به آن دارای برکت گویند.

حضرت زهرا(س) عامل برکت!

از برکت حضرت زهرا(س)، همین بَس که ائمه(ع) همگی از نسل او هستند. برکت دیگر حضرت‌زهرا(س) نسل سادات و سیدها هستند که همه آنها منسوب به فاطمه زهرا(س)  هستند. پس اگر حضرت زهرا(س) را می‌گوییم مبارکه یعنی عامل برکت، خیر، اثر فراوان و تأثیر زیاد.

در روایتی است که پیغمبر اکرم(ص) خطاب به حضرت فاطمه(س) فرمودند: دخترم این امت افتخاراتی دارد که هر کدام را دنبال کنی به تو می‌رسد.

اى فاطمه! بهترین پیامبران از ماست و آن پدر تو است و بهترین اوصیا از ماست و آن شوهر تو است و بهترین شهیدان از ماست که آن حمزه سیدالشهدا عموى پدر تو است و از ما شهیدى است که او را در بهشت دو بال است که به وسیله آن در بهشت به هر کجاى که بخواهد پرواز مى‌کند و آن جعفر پسرعموى پیامبر تو است و از ما دو سبط پیامبر این امت هستند که سید جوانان اهل بهشتند و آن حسن و حسین دو پسر تو هستند و قسم به آن‌کس که جانم در دست اوست، مهدى این امت از ما است و او از فرزند تو است.

این موضوع در قرآن چگونه آمده؟

باطن آیه تطهیر، فاطمه است، باطن سوره کوثر، فاطمه است و باطن انا انزلنا، فاطمه است.اگر قرآن برترین کتاب است، این کتاب زهرا(س) را ستوده و آمده که إِنَّا أَعْطَیْناکَ الْکَوْثَرَ. اگر حضرت‌رسول‌اکرم(ص) برترین پیامبر است، این پیامبر فاطمه را ستوده و فرموده بَضعه منّی؛ امیرالمؤمنین(ع) بالاترین وصی فاطمه را ستوده «لیفرح بفاطمه»، اگر ائمه(ع) بالاترین شخصیت‌های عالم هستند، افتخار به حضرت زهرا(س) می‌کردند.

قرآن کریم چیزهایی را عامل برکت خوانده است. یکی از آنها باران است، در سوره نور آمده و نزّلنا من السماء ماء مبارکاً؛ لذا روایت داریم هنگام آمدن باران، چون رحمت است دعا کنید که مستجاب است.

دوم، خداوند در سوره آل عمران، مکه را عامل برکت معرفی می‌کند «این سرزمین با این آب و هوای گرم و ‌بیابان، سرزمین برکت است».

سوم خود قرآن مبارک است. کتاباً مبارکا؛‌ مرحوم مجلسی می‌فرمود: من ده‌ها مریض را با سوره حمد خوب کردم.

چهارم قرآن می‌فرماید شب قدر، شب مبارکی است. إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فِی لَیْلَه الْقَدْرِ.

فاطمه انگیزه خلقت!

عظمت وجود حضرت زهرا(س) در نام مبارک آن حضرت هم دیده می‌شود و حقیقتاً این عظمت وجودی حضرت است که علت خُلق و خلقت خدای متعال است. خدای متعال خطاب به ذات مقدس رسول خدا(ص) می‌فرماید: ای احمد! اگر تو نبودی افلاک را نمی‌آفریدم و اگر علی نبود تو را نمی‌آفریدم و اگر فاطمه نبود شما دو تن را نمی‌آفریدم.

در حدیث شریف کساء هم که منسوب به حضرت زهرا(س) است این نکته وضوح دارد که خدای متعال به حضرت جبرئیل می‌فرماید: انی ما خلقت سماء مبنیه و لا ارضا مدحیه و ... الا فی محبه هؤلاء الخمسه.

خدای متعال انگیزه خلقت را محبت به خمسه طیبه، یعنی وجود مقدس حضرت محمد مصطفی(ص) و امیرالمومنین(ع) و بی‌بی دو عالم حضرت زهرا(س) وامام حسن وامام حسین (ع) معرفی می‌کند. حضرت زهرا(س) نه تنها در میان همه خلایق جایگاه خاصی دارند، بلکه حتی در بین ذوات مقدسه معصومین علیهم‌السلام هم جایگاه ویژه‌ای دارند. قلب عالم امکان وجود مطهر امام عصر(عج) می‌فرماید: دختر رسول‌خدا(ص) برای من اسوه حسنه است.

 


در پایان به عنوان جمع‌بندی می‌توان گفت: حضرت زهرا(س) با برکت است.

این شخصیت با برکت برای فرشته ها و انسانها،‌ برای عالم مُلک و ملکوت، هم قبل و هم بعد آفرینش عامل برکت بود.

نیایش ‏هاى فاطمه زهرا(س)

فاطمه‏ ى زهرا علیهاالسلام در کنار نماز و رکوع و سجود طولانیش، به دعا و نیایش مى‏پرداخت و در این میدان عارفانه، به قدرى پیش مى‏رفت، که گویا همه‏ى چیزها و نهانها براى او پیدا بود، وى مى‏توانست با مأمورین آسمانى که از دید دیگران نامرئى و ناپیدا بودند، مذاکره و گفتگو کند و نادیده‏ها را ببیند، و به جایى رسد که بین خالق و مخلوق پرده‏ها و حجابها بى‏معنى باشد.

حضرت فاطمه علیهاالسلام دعاهاى زیادى مى‏خواند و به اصحاب و یاران مخصوص پیامبر خدا صلى اللَّه علیه و آله برخى از آنها را تعلیم فرمود، که در کتابهاى ادعیه آمده است، ولى در میان آنها دعایى (دعای نور)بسیار با برکت ، که آن را به حضرت سلمان سفارش فرمودند و افزودند که آن را بیشتر بخواند و فرمودند از جمله آثار آن این است که: تو را تب نمى‏گیرد و سعى کن بر خواندن آن مداومت نمایى...

حضرت سلمان مى‏گوید: سوگند به خدا که آن را به بیش از هزار نفر آموختم که در تب و بیمارى مى‏سوختند و به برکت دعاى آن حضرت همگى شفا یافتند.

فاطمه زهرا در صحنه‏ آموزش

دختر گرامى رسول خدا در مسائل علمى نیز مانند سایر ویژگیهاى اخلاقى و انسانى، از امتیازات بسیار بالایى برخوردار بود.

زیرا آن حضرت ارتباط قوى به عالم غیب داشت و مستقیماً با جبرئیل امین و سایر ملائک به گفتگو مى‏پرداخت و اخبار گذشته و آینده جهان را از آنان دریافت مى‏داشت.

فاطمه‏ى زهرا علیهاالسلام در میان امت اسلامى تنها زنى است که داراى مقام ارج دار عصمت مى‏باشد.

و بدین وسیله علوم و آگاهیش به عالم غیب، که از علوم الهى سرچشمه مى‏گیرد، بستگى دارد و پایان و حدودى بر آن متصور نیست و تمام مسائل جهان را در کلیه‏ى دورانها مى‏دانست و آنها را مو به مو خبر مى‏داد.

کانون تربیت سیاسى فاطمه زهرا (س)

تولّد فاطمه زهرا علیهاالسلام در دوران جاهلیت و شیوه رفتار پیامبر صلى‏الله‏علیه‏و‏آله با این انسان الهى از ابتدا یک امر سیاسى (تکلیف الهى) بود. او در کانون سیاست و بحران‏هاى جامعه رشد مى‏کرد و تربیت مى‏یافت و همراه با تحوّلات و بحران‏ها، درس مى‏آموخت و شیوه‏هاى حضور در صحنه را عملاً آموزش مى‏دید. رسالت پیامبر صلى‏الله‏علیه‏و‏آله زدودن خرافات جاهلیت و معرفى جایگاه شامخ زن در آفرینش بود و رسول اکرم صلى‏الله‏علیه‏و‏آله در رفتار خود با فاطمه زهرا علیهاالسلام ، سعى داشت نگرش جامعه را به سوى زن از ابعاد شهوانى لهو و لعب، به ابعاد ملکوتى و ظرافت‏هاى روحى و نقش تربیتى و مدیریتى زن تغییر دهد.

مقام و موقعیت ممتاز حضرت فاطمه علیهاالسلام و تثبیت جایگاه محکم او در انجام رسالت الهى به‏گونه‏اى بود که پیامبر صلى‏الله‏علیه‏و‏آله در موقعیت‏هاى گوناگون، همواره بر دستان فاطمه زهرا علیهاالسلام بوسه مى‏زد؛ هرگاه صدیقه مرضیه در جمعى وارد مى‏شد که پیامبر در آن میان بودند، به احترام آن حضرت از جاى خویش بلند مى‏شدند و او را در جایگاه خود مى‏نشاندند؛ هنگام خروج از مدینه، از آخرین فردى که خداحافظى مى‏کردند فاطمه علیهاالسلام بود و هنگام ورود به شهر هم به دیدار اولین کسى که مى‏شتافتند باز هم راضیه مرضیه علیهاالسلام بود.

نگرش فاطمى در بیدارى زن مسلمان

در جهان امروز، جامعه مسلمانان به عنوان دومین جامعه بزرگ مذهبى است که بیش از ۵/۱ میلیارد عضو دارد که روز به روز در حال گسترش است و زنان نیز بیش از نیمى از این جامعه را تشکیل مى‏دهند. در چنین جامعه‏اى، شناخت الگوى راستین براى زنان مسلمان مى‏تواند تأثیر شگرفى بر جاى بگذارد. یکى از بزرگ‏ترین درس‏هاى عملى از حضرت زهرا علیهاالسلام ، حضور فعّال در صحنه‏هاى اجتماعى ـ سیاسى با حفظ عفّت و حجاب و ارزش‏هاى وجودى زن است که در انقلاب اسلامى، جلوه یافت و الگویى براى زنان مسلمان در سطح جهان گردید. تأسّى به اسوه و الگوى برتر زنان جهان، حضرت زهرا علیهاالسلام ، گامى نوین و حرفى نو مطرح ساخت که زن مسلمان در اقصی نقاط جهان، از آسیا تا آفریقا، از اروپا تا آمریکا، مى‏تواند با تکیه بر الگوى عملى فاطمى، به خودباورى و احیاى هویّت اسلامى دست یازد؛ همچنان که زنان مسلمان در سطح جهان با احیاى عزّت اسلامى و مبارزه با ساختارهاى موجود و جنبش‏هاى فمنیستى و قوانین موجود در جهت تثبیت ارزش‏هاى زن مسلمان گام برداشتند.

مبارزات سیاسی فاطمه (س)

اگر مبارزات سیاسى فاطمه زهرا علیهاالسلام در دفاع از حریم امامت و ولایت نبود جریان امامت در همان «سقیفه بنى ساعده» خاتمه مى‏یافت. اما خداوند اراده کرده بود که ریحانه نبى و همسر ولایت بار سنگین مبارزات سیاسى را در مدت کوتاهى بر دوش بگیرد و جامعه خفته را بیدار سازد و همچون پیامبر گرامى صلى‏الله‏علیه‏و‏آله رسالت را به امامت متصل سازد و وجود آن حضرت، تجلّى‏بخش امامت بود. دفاع فاطمه زهرا علیهاالسلام از حریم امامت و ولایت بود که توانست از قتل حضرت على علیه‏السلام جلوگیرى کند و تا حدى جوّ متشنّج سیاسى آن روز مدینه را کنترل نماید و حقّانیت حضرت على علیه‏السلام را به مرور زمان ثابت کند تا در سال‏هاى بعد، با بیعت مردم با حضرت على علیه‏السلام مسیر امامت تداوم یابد و فرزندان آن حضرت ادامه‏دهنده خط‏مشى سیاسى و مبارزاتى مادر نمونه‏شان باشند. همو بود که دخترى همچون زینب علیهاالسلام را در کانون تربیتى خویش پرورش داد تا در کربلا ادامه‏دهنده و پیامبر خون امام حسین علیه‏السلام باشد.

تربیت و رفتار با فرزندان

سیره رفتار فاطمه(س) با فرزندان خود نیز سرمشقی مناسب برای تربیت صحیح فرزندان است. ایشان به فرزندان احترام می گذاشتند و آنها را با احترام خطاب می کردند و همیشه سعی در آموزش و تربیت دینی و اخلاقی آنها داشتند.

در حدیث شریف کساء حضرت فاطمه(س) در پاسخ سلام فرزند خود امام حسن(ع) می فرماید: سلام برتو اى نور دیده ام و میوه دلم. و در پاسخ سلام امام حسین(ع) می فرماید: سلام بر تو اى فرزند من و اى نور دیده ام و میوه دلم.

حضرت زهرا (س) فرزندان خود را همیشه برای یادگیری و تعلیم و تزکیه آماده می کرد؛ به فرزندش امام حسن(ع) می فرمود: «به مسجد برو ، آنچه را از پیامبر شنیدی فراگیر و نزد من بیا و برای من بازگو کن.

و در عین حال شادی و خوشحالی را در بیت خود تسری می داد و این تا حدی بود که از بازی با کودکان که نقش بسزایی در تربیت آنها دارد اجتناب نمی نمود. نقل شده است که فاطمه(س) فرزندش حسن(ع) را روی دست می گرفت و بالا می انداخت و حرکت می داد و می فرمود: اشبه أباک یاحسن، واخلع عن الحق الرّسن، واعبد الهاً ذامنن، ولاتوال ذا الاحن. (ای حسن ، نظیر پدرت باش و ریسمان ظلم از حق دور کن، و خداوندی را که صاحب نعمت هاست پرستش کن و با افراد تیره دل دوست مباش) .


آخرین سخنان حضرت صدیقه طاهره (سلام‌الله‌علیها)
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
حضرت فاطمه(س) می‌فرمایند: شیعیان ما از بهترین افراد اهل بهشت هستند و هر کس ما را دوست بدارد و دشمنِ دشمنان ما باشد و با قلب و زبانش ایمان آورده است، اگر مخالفت با امر و نهی ما کند، شیعه ما نیست، گر چه به بهشت می‌رود.

حضرت صدیقه طاهره(س) در ساعت‌های پایانی عمر با برکتش خطاب به امیرالمؤمنین(ع) فرمود: ای پسر عم! در دوران ازدواج هرگز مرا دروغگو و خائن نیافتی و از آغاز زندگی مشترک با تو جز طریق وفا و صفا نپیمودم، امام علی(ع) فرمود: پناه بر خدا راست می‌گویی، به خدا سوگند تو داناتر، نیکوتر و پرهیزکارتر از آن بودی.... فقدان و جدایی تو بر من سنگین است، چون چاره‌ای جز تسلیم ندارم آن را تحمل می‌کنم، به خدا قسم مصیبت رسول خدا(ص) بر من تجدید شد، آنگاه ساعتی با هم گریستند.

*وصیت حضرت زهرا(س) از دفن شبانه تا سلام بر فرزندانش تا روز قیامت

بعد از مدتی این بانوی بزرگ اسلام وصیت‌‌ای را ایراد کرد که متن آن از کتاب بحارالانوار علامه مجلسی در ادامه می‌آید:

«هذا ما اوصت به فاطمه بنت رسول الله(ص) اوصت وهی تشهد ان لااله‌الاالله وان محمداً عبده ورسوله وان الجنه حق والنار حق وان الساعه آتیه لاریب فیها وان الله یبعث من فی القبور.

یا علی! انا فاطمه بنت محمد(ص) زوجنی الله منک لاکون لک فی الدنیا والاخره، انت اولی لی من غیری حنطنی وغسلنی وکفنی باللیل ولا تعلم احداً واستودعک اللّه واقرء علی ولدی السلام الی یوم القیامه».(1)

این وصیت فاطمه(س) دختر رسول الله است و او شهادت به وحدانیت خدا و رسالت محمد(ص) می‌دهد و گواهی می‌دهد که بهشت و دوزخ حق است و قیامت آمدنی است در آن شکی نیست و خداوند همه آن‌ها را که روزی در قبر می‌خوابند مبعوث می‌گرداند.

ای علی! من فاطمه دختر پیامبرم، خدای مرا به همسری تو در دنیا و آخرت مفتخر گردانیده، تو به من سزاوارتر از دیگرانی، مرا شب غسل ده و کفن و دفن کن و احدی را بر آن مطلع مساز، با تو خداحافظی کرده و به فرزندانم تا روز قیامت سلام می‌فرستم.

*آخرین سخنان صدیقه طاهره(س) در دنیای فانی

کلماتش را در حین شهادت چنین ضبط کرده‌اند: «السلام علیک یا جبرئیل السلام علیک یا ملائکه ربی الیک ربی لا الی النار، الی رحمتک لا الی غضبک، رضاک رضاک...».(2)

*شاهدان مراسم تدفین حضرت زهرا(س)

امام صادق(ع) درباره حاضران مراسم تدفین ام‌ابیها(س) فرمود: شاهدان دفن حضرت فاطمه(س) سلمان فارسى، مقداد بن اسود، ابوذر غفارى، عبداللَّه بن مسعود، عبّاس بن عبدالمطّلب و زبیر بن عوام بودند.(3)

به مناسبت شهادت ریحانه خلقت حضرت راضیه مرضیه(س) سه حکایت از زندگانی ایشان در ادامه بیان می‌شود:

*توسل به ام‌ابیها(س)

ام‌ایمن از زنان بزرگ صدر اسلام است که همواره در خدمت خاندان نبوت بود، پس از آنکه فاطمه(س) از دنیا رفت، ام‌ایمن آن چنان ناراحت بود که دیگر نمی‌توانست در مدینه بماند، بنابراین عازم مکه شد، در راه در بیابان جحفه تشنگی بر او غلبه کرد و آبی نیز به همراه نداشت و تشنگی او آنچنان شدید شد که به حد خطر مرگ رسید.

در این لحظه متوجه خدا شد و در حالی چشمش پر از اشک بود عرض کرد: «یا رب! اتعطشنی و انا خادمه بنت نبیک»، پروردگار من! آیا مرا تشنه می‌گذاری با اینکه من کنیز دختر پیامبرت(فاطمه) هستم، پس از دعا، دلوی از آسمان پر از آب بهشت بر او نازل شد، از آن آب آشامید و تا هفت سال دیگر تشنه و گرسنه نشد.(4)

*تابوت جالب و نیک!

اسماء دختر عمیس می‌گوید: در لحظات آخر عمر فاطمه(س) در حضورش بودم، به من فرمود: این تابوت‌ها ناپسند است، زیرا جسد را خوب نمی‌پوشاند، من عرض کردم در مهاجرت به حبشه تابوت‌هایی دیده‌ام که جسد را به خوبی می‌پوشانند، فاطمه(س) فوراٌ فرستاد چند چوب درخت خرما آوردند و من با آن‌ها تابوت خوبی ساختم، فاطمه(س) خوشحال شد و فرمود: «ما احسن هذا و اجمله لاتعرف به المرثه من الرجل»، به به! این تابوت چه زیبا و نیکو است که جسد مرد و زن در آن تشخیص ‍ داده نمی‌شود.(5)

*شیعه فاطمی کیست

مردی به همسرش گفت: نزد فاطمه(س) برو و درباره من از او سؤال کن که آیا من شیعه شما هستم یا خیر؟ همسرش نزد فاطمه(س) رفت و از او سؤال کرد، حضرت فرمود: به او بگو «ان کنت تعمل بما امر ناک وتنتهی عما زجرناک عنه فانت من شیعتنا والا فلا»، اگر به آنچه تو را امر کردیم عمل می‌کنی و از آنچه نهی کردیم پرهیز می‌کنی تو از شیعیان ما هستی و گرنه شیعه ما نیستی.

زوجه آن مرد گوید: جواب فاطمه(س) را به شوهرم رساندم، او گفت: وای بر من! چه کسی از گناهان و خطاها بدور است! پس من در این صورت برای همیشه در جهنم هستم، زیرا هر کسی از شیعیان آن‌ها نباشد همیشه در آتش جهنم است، همسرش دوباره به خدمت فاطمه(س) می‌رسد و سخن شوهرش را به آن حضرت می‌رساند. فاطمه(س) می‌فرماید: به او بگو آن طور که گمان کردی نیست، شیعیان ما از بهترین افراد اهل بهشت هستند و هر کس ما را دوست بدارد و دوستان ما را هم دوست بدارد و دشمن دشمنان ما باشد و با قلب و زبانش ایمان آورده است، اگر مخالفت با امر و نهی ما کند شیعه ما نیست، گرچه به بهشت می‌رود، اما بعد از آنکه به وسیله بلاها و سختی‌ها از گناهانشان پاک شوند یا با انواع سختی‌ها در عرصه‌های قیامت و یا ورود در طبقه بالای جهنم که عذاب می‌شوند پاک شوند، آنگاه به خاطر محبتی که به ما دارند از جهنم نجاتشان می‌دهیم و به نزد خود می‌بریم.(6)

*پی‌نوشت‌ها

1- بحار،ج43، ص214

2-در مکتب فاطمه(س)، علی قائمی

3- زندگانى حضرت زهرا(س)، علامه مجلسى

4- داستان صاحبدلان، محمد محمدی اشتهاردی

5- همان

6- قصه‌های تربیتی چهارده معصوم(ع)، محمدرضا اکبری
منبع: فارس

 

نظرات (0)

There are no comments posted here yet

نظر خود را اضافه کنید.

  1. Posting comment as a guest. Sign up or login to your account.
0 Characters
پیوست ها (0 / 3)
Share Your Location
عبارت تصویر زیر را بازنویسی کنید. واضح نیست؟
امام علی علیه السلام: مَا أَكْثَـرَ اَلْعِبـَرَ وَ أَقَـلَّ اَلاِعْتِبَـارَ چه بسيار است پنـدها و چه اندكاند، پنـد پـذيران. نهج البلاغه/کلمات قصار 297
  • در سایۀ قرآن و عترت
  • بانگ ادعیه و اذکار ماهها سال به تفصیل ساعات مختلف در طول روز، هفته، ماه، سال
  • ویژه نامه اعمال شب و روز عید قربان
  • اطلاعات جامع و کامل در مورد عید غدیر خم - کلیک کنید
  • اطلاعات راجع به محرم و عاشورا -کلیک کنید
  • عاشورا و مهدویت
  • انواع تصاویر - بیا و بیبین
  • تصاویر زیبا و جذاب
  • عکسهای زیبا و دیدنی
  • اربعین حسینی و دهه آخرصفر
  • تصاویر دیدنی - عید سعید فطر
  • SMS به مناسبت شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) ـ
  • اس ام اس های مذهبی ویژه ایام فاطمیه2
  • 13 رجب سالروز مولود کعبه
  • مولو کعبه شهید محراب
  • ماه مبارک رمضان ماه مهمانی خدا
  • روزه در اسلام
  • ماه رمضان ماه بخشش ماه وصال ماه رحمت
  • روز قدس در کلام امام خمینی (ره)
  • مناسبت های ماه ربیع الاول
  • تفصیل مناسبت هایی ماه ربیع الاول
  • ولایت فقیه
  • اعمال ماه های قمری
  • مشرق نیوز+خبرهای تازه
  • تمامی حقوق برای مجمع علمی فرهنگی اجتماعی ارشاد محفوظ است.